Algemeen

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Check voor onze actuele openingstijden onze site:

    Onze openingstijden

  • Kan ik parkeren bij Zeelandplant?

    Wij hebben bij ons groencentrum parkeerplaatsen voor de deur. Staat het hier vol? Langs de berm van de Ravesteinweg mag je aan de rechterkant parkeren.

  • Hebben jullie cadeaubonnen?

    Jazeker! Onze cadeaubonnen zijn verkrijgbaar in bedragen variërend van € 5,00 tot maximaal € 50,00 per cadeaubon. De cadeaubon moet in één keer besteed worden. Er wordt geen geld teruggegeven op betalingen per cadeaubon. Wij accepteren alleen onze eigen cadeaubonnen: VVV bonnen of de Nationale tuinbon accepteren wij niet.

  • Kan ik bij Zeelandplant een ontwerp laten maken voor mijn tuin?

    Wij adviseren je graag bij het kiezen van planten voor jouw tuin of border. Onze tuinadviseurs helpen je graag bij een bezoek aan ons groencentrum. Geen tijd om langs te komen? Neem dan contact met ons op, dan kijken we of we je vraag via de mail kunnen beantwoorden.

    Wij maken geen compleet tuinontwerp met bestrating, tuinhout enzovoorts. Hier kun je een tuinontwerper of tuinarchitect voor inschakelen. Neem contact met ons op als je hier meer vragen over hebt.

  • Is jullie bedrijf rolstoel toegankelijk?

    Jazeker, ook met een rolstoel is het mogelijk om ons bedrijf te bezoeken. De paden door onze winkel zijn breed genoeg. Wij hebben ook een rolstoel staan, die je kunt gebruiken als je hier behoefte aan hebt.

  • Kan ik mijn gekochte beplanting ook door jullie laten aanplanten?

    Nee, wij hebben geen aanplant service. Wil je het het aanplanten uitbesteden? Dan kun je het beste contact opnemen met een hovenier bij jou in de regio.

  • Zijn de reviews over Zeelandplant betrouwbaar?

    We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom (onpartijdig) beheerd door Feedback Company. Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.

Prijs en kwaliteit

  • Kan ik korting krijgen bij Zeelandplant?

    Wij hanteren scherpe prijzen voor de producten die wij aanbieden. Bij grote aantallen kun je altijd vrijblijvend een offerte aanvragen via verkoop@zeelandplant.nl.

    Leden van Groei & Bloei ontvangen op vertoon van hun persoonlijke ledenpas aan de kassa een korting van 10% op ons assortiment (niet geldig op aanbiedingen, acties en bezorgkosten). Bestel je online? voeg dan een kopie van je ledenpas toe aan de bestelling, en vermeld in de notities dat je gebruik wilt maken van de Groei&Bloei ledenkorting. Wij zullen de korting dan achteraf berekenen over de bestelling.

     

  • Hebben jullie weleens aanbiedingen?

    Wij hebben regelmatig aanbiedingen. Check hiervoor onze website, Facebook/Instagram en onze folder of abonneer je op onze nieuwsbrief. Ook op het groencentrum kun je regelmatig aanbiedingen vinden. Wij hebben een leuke Opruimhoek waar altijd wel wat planten met hoge kortingen te vinden zijn die nog graag een plekje krijgen bij iemand in de tuin of op het balkon.

  • Hoe zit het met de kwaliteit van de door jullie geleverde beplanting?

    Zeelandplant staat bekend om de geleverde kwaliteit en service. Wij doen er alles aan om deze goede naam hoog te houden! Daarom werken wij met vaste leveranciers die werken met kwaliteitsproducten.

    Ben je toch niet tevreden met jouw aankoop? Neem dan gelijk contact met ons op. Dan kijken we samen  hoe we dit op kunnen lossen.

Bestellen - Afhalen

  • Hoe kan ik bij jullie bestellen?

    Je kunt ons standaard assortiment bestellen via onze site. Zoek je een plant of boom die niet op de site staat? Vul dan het contactformulier in met jouw vraag. Wij gaan dan zo snel mogelijk voor jou aan de slag.

  • Ik ben op zoek naar een speciale plant. Kan ik een zoekopdracht bij jullie neerleggen?

    Je kunt ons vragen om naar een speciale plant te zoeken. Wij zullen dan voor jou kijken of deze soort leverbaar is, en sturen een offerte met prijzen. Mail je verzoek naar verkoop@zeelandplant.nl of vul het contactformulier in.

  • Hanteren jullie een minimale bestelhoeveelheid?

    Hoeveel planten je wilt bestellen maakt voor ons niet uit. Ook als je maar 1 plant wilt bestellen gaan wij kijken of dit mogelijk is. Wij bezorgen bestellingen vanaf € 50,00. Bestellingen kleiner dan € 50,00 kun je bij ons af komen halen.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Bestellingen die uiterlijk maandag vóór 12 uur geplaatst worden bij ons kunnen wij doorgaans diezelfde week vanaf donderdag of vrijdag leveren. Het kan zijn dat op speciale planten die bijvoorbeeld uit het buitenland geïmporteerd worden een langere levertijd zit. Wij laten dit dan zo snel mogelijk weten.

     

  • Wanneer staat mijn bestelling klaar?

    Zodra jouw bestelling door ons is klaargezet ontvang je bericht, zodat je deze kunt af kunt komen halen. Meestal is dit vanaf vrijdag, rekening houdend met de aangegeven levertijd.

     

  • Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

    Je kunt jouw bestelling uiteraard zelf af komen halen. Je krijgt bericht van ons als de bestelling klaarstaat.

    Onze openingstijden en adresgegevens

Bezorgen

  • Kan ik zelf aangeven wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

    Wij bezorgen bestellingen op donderdag en vrijdag. De bezorgdag is afhankelijk van onze route.

    Wij doen ons best om jouw bestelling op een voor jou geschikt moment te bezorgen. Vooraf nemen wij contact op om het verwachte bezorgmoment aan je door te geven. Wij kunnen de planten op een door jouw vooraf aangegeven plek* neerzetten. Je hoeft dus niet thuis te zijn.

    *Bij het bezorgen van bestellingen wordt er standaard gelost op de oprit (mits verhard en goed bereikbaar) van het opgegeven bezorgadres.

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    Bij besteding vanaf € 500,00 bezorgen wij jouw bestelling gratis binnen Zeeland. Alle bestellingen worden met eigen transport door een van onze eigen chauffeurs bij je thuis gebracht (Grote orders worden soms door een transporteur verzorgd). Woon je buiten Zeeland? Vraag dan naar de mogelijkheden.

     

    Bezorgkosten particulier € 50 tot € 500  Boven € 500 
    Bezorgen Walcheren € 17,50 Gratis
    Bezorgen Noord- en Zuid-Beveland € 27,50 Gratis
    Bezorgen Schouwen-Duiveland, Tholen en Zeeuws-Vlaanderen € 37,50 Gratis

     

    Let op! Er geldt een uitzondering op bovenstaande bezorgkosten voor het bezorgen van graszoden. Dit is pas mogelijk bij een bestelling van minimaal 120 m2 graszoden. Kosten bedragen hiervoor € 90,00.

    Bij transport van oude, zware bomen of big bags kan het zijn dat wij extra bezorgkosten in rekening moeten brengen als dit transport niet door onze eigen bezorgservice kan worden vervoerd.

  • Kan mijn bestelling bezorgd worden?

    Wij hebben een eigen bezorgservice waar je gebruik van kunt maken bij een minimale bestelling van

    € 50,00. Let op! Wij bezorgen alleen in regio Zeeland. Lees meer over Onze eigen bezorgservice.

  • Bezorgen jullie ook op locatie?

    Wij bezorgen op verzoek op een aangegeven locatie. Hou hierbij wel rekening met onze leveringsvoorwaarden. Bij het bezorgen van bestellingen wordt er standaard gelost op de oprit (mits verhard en goed bereikbaar) van het opgegeven bezorgadres.

  • Wat doe ik met het verpakkingsmateriaal dat gebruikt is voor mijn bestelling?

    Verpakkingsmateriaal dat gebruikt wordt bij het bezorgen van jouw bestelling zoals boxen, pallets, plastic planten potten en zwarte veenmanskisten kunnen wij helaas niet bij je op komen halen. Je kunt deze in komen leveren op ons groencentrum, zelf hergebruiken, of je kunt deze inleveren bij de plaatselijke milieustraat. Dit geldt ook voor plastic planten potten. Wij zullen ervoor zorgen dat deze gebruikte potten naar een plastic potten fabrikant gaan. Zij zullen de gebruikte potten verwerken tot (grondstof voor) nieuwe potten van hetzelfde plasticsoort.

Betalen

  • Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    Als je online bestelt bij ons en je bestelling komt afhalen, dan kun je via Ideal (of een andere betaalservice) vooraf afrekenen. Of je kiest voor betalen bij afhalen, dan reken je de bestelling af bij de kassa (pinbetaling of contant).

    Kies je online voor het laten bezorgen van jouw bestelling, dan kun je deze vooraf via Ideal (of een andere betaalservice) vooraf afrekenen. Achteraf betalen is dan niet mogelijk.

    Wordt een bestelling bij jou bezorgd en heb je deze nog niet vooraf betaald, dan krijg je op de dag van bezorging van ons een factuur via de mail die je achteraf kunt betalen.

     

  • Kan ik betalen bij de chauffeur als mijn bestelling bezorgd wordt?

    Nee, het is niet mogelijk om bij de chauffeur te betalen. Als je online bestelt, kun je via ideal (of een andere betaalservice) vooraf afrekenen. Je ontvangt dan achteraf van ons nog een factuur voor je eigen administratie.

     

    Heb je een bestelling geplaatst die niet vooraf is afgerekend, dan krijg je op de dag van bezorging van ons een factuur via de mail die je achteraf kunt betalen.

  • Hoe betaal ik mijn bestelling die bezorgd wordt?

    Als je online bestelt, kun je via ideal (of een andere betaalservice) vooraf afrekenen. Je ontvangt dan achteraf van ons nog een factuur voor jouw administratie.

    Heb je een bestelling geplaatst die niet vooraf is afgerekend, dan krijg je op de dag van bezorging van ons een factuur via de mail die je achteraf kunt betalen.

  • Kan ik betalen met cadeaubonnen?

    Cadeaubonnen van Zeelandplant kun je inleveren bij het afhalen van een bestelling, of als je de door jou uitgezochte producten wilt afrekenen bij de kassa. Het is niet mogelijk om cadeaubonnen in te leveren bij webshop bestellingen die je online afrekent.

     

    Wij accepteren alleen onze eigen cadeaubonnen. VVV bonnen of Nationale Tuinbonnen kun je bij ons niet inleveren.

Garantie

  • Bieden jullie garantie op geleverde beplanting?

    Wij geven op alle geleverde planten een plantgarantie tot 6 maanden na leverdatum (op vertoon van aankoopbewijs en foto’s van de beplanting waar het om gaat), mits je aan de voorwaarden voldoet.

    Lees meer over onze garantieregeling in: plantgarantie of Algemene Voorwaarden.

  • Hoe kan ik een klacht bij jullie indienen?

    Heb je beplanting bij ons gekocht, maar ben je niet tevreden? Laat het ons zo snel mogelijk weten. Dan kunnen we samen met jou bekijken hoe we dit op kunnen lossen.

    Stuur bij voorkeur een mail met foto’s van de beplanting en de plantsituatie naar verkoop@zeelandplant.nl  Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Planten

  • Hoe werken de maten van planten?

    Potmaten worden aangegeven met een ‘C’ of ‘P’.

    De ‘C’ staat voor container (kweekpot). Het getal hierachter geeft de inhoud (in liters) van de pot aan. Dus bijvoorbeeld C2 is een 2 liter pot.

    De ‘P’ staat voor potmaat en het getal voor de diameter van de pot. Een P9 is dus 9×9 centimeter.

     

    Hoogtematen worden vermeld in centimeters, bijvoorbeeld 60/80 C2. Dit houdt in dat de plant 60 tot 80 centimeter hoog is en in een 2 liter pot zit.

     

    Diktematen worden gebruikt bij de maatvoering van bomen. Er wordt dan gekeken naar de dikte van de stam. Een boom kan in hoogte verschillen, maar de omtrek van de stam kan dezelfde maat zijn. De stamomtrek wordt gemeten op 1 meter vanaf de grond (het maaiveld). 12/14 betekent dat de boom een stamomtrek heeft van 12 tot 14 centimeter.

  • Wat betekent kluit of kale wortel?

    In het najaar zijn er bomen, hagen en rozen die leverbaar zijn met kluit of kale wortel. Dit wordt aangegeven bij de maatomschrijving als KL (kluit) of W (wortel). Dit betekent dat de kweker de planten rechtstreeks uit de grond haalt, en deze met een kluit of kale wortels gelijk verkocht kunnen worden. Ze worden dan niet in een pot geplaatst om daar verder in te wortelen.

  • Zijn er nog meer termen of afkortingen die gebruikt worden?
    • Bodembedekkend: Laagblijvende planten die tapijtvormend uitgroeien
    • Groenblijvend: Planten die het hele jaar hun bladeren houden
    • Bladverliezend: Planten die hun blad laten vallen in de winter
    • Bladhoudend: Planten die hun blad houden in de winter, maar verliezen in het voorjaar wanneer de plant uitloopt

     

    • Kluit (KL): Planten die gerooid worden met een kluit grond die verpakt wordt in een jute lap, dus niet in pot
    • Wortel (W): Planten zonder pot of kluit maar met kale wortel

     

    • Laagstam: Bomen met een stamhoogte van circa 70cm
    • Halfstam: Bomen met een stamhoogte van circa 120cm
    • Hoogstam: Bomen met een stamhoogte van circa 180cm
    • Wondertree: Fruitboom die zeer compact blijft
    • Beveerd: Een stam met vanaf onder zijtakken
    • Stamhoogte: de lengte van een stam gemeten vanaf de grond tot de eerste vertakking
    • Meerstammig: Een boom of struik met meerdere opgaande stammen
    • Solitair: Een mooie boom of struik die alleen kan staan
    • Leivorm: Een boom die is uitgeleid op verschillende hoogte/etages
    • Schermvorm: Een boom die waaiervormig is uitgeleid tegen een bamboerek
    • Dakvorm: Een boom die horizontaal is uitgeleid en kan dienen als parasol
    • Zuilvorm: Een boom of struik die een opgaande, smalle vorm heeft
    • Treurvorm: Een boom of struik waar de takken naar beneden hangen
    • Knot: Een boom die meerdere keren op dezelfde hoogte wordt gesnoeid
    • Bolvorm (B): Een boom met een bolvormige kroon of een struik gesnoeid in bolvorm
    • Pyramide (P): Een struikgewas dat puntvormig groeit of word gesnoeid in deze vorm

     

    • Standplaats Schaduw: de planten krijgen minder dan 4 uur zon per dag
    • Standplaats Halfschaduw: de planten krijgen gemiddeld 4 tot 6 uur zon per dag
    • Standplaats Zon: de planten krijgen meer dan 6 uur zon per dag
  • Hoeveel DCM Vivimus heb ik nodig bij aanplant?

    Wij adviseren bij aanplant van bomen en/of planten gebruik te maken van DCM Vivimus grondverbeteraar. Dit geeft bij ons recht op plantgarantie. Om te berekenen hoeveel DCM Vivimus je nodig hebt, adviseren wij om het volgende aan te houden.

     

    Planten die in pot gekweekt zijn:

    Planten in P9 potmaat: per plant 1 liter Vivimus

    Planten in C2, C3 potmaat: per liter potinhoud 1 liter Vivimus (C2 = 2 liter Vivimus)

     

    Bomen:

    1 zak DCM Vivimus van 40 liter bij aanplant van een boom

    2 zakken DCM Vivimus bij zeer grote, dikke bomen met een diktemaat vanaf 20/25 en bij bomen met draadkluit

     

    Haagplanten met kluit of in pot:

    1 zak DCM Vivimus per 2 strekkende meter haagbeplanting

    1 zak DCM Vivimus per 1 strekkende meter bij grote haagplanten vanaf 175/200cm of groter of haagplanten met draadkluit

     

    Haagplanten met wortel:

    1 zak DCM Vivimus per 3 strekkende meter haagbeplanting

    1 zak DCM Vivimus per 2 strekkende meter haagbeplanting bij grote haagplanten vanaf 175/200cm of groter

     

    Voor grondverbetering in een bestaande tuin:

    15-20 liter DCM Vivimus per vierkante meter grondverbetering

     

    DCM Vivimus Universeel

  • Hoeveel potgrond heb ik nodig?

    Wanneer je een pot of bloembak koopt of opnieuw gaat aanplanten heb je potgrond nodig. Er zijn verschillende zakken met grond. Zo is er zwarte grond, DCM Vivimus(aanplant grond), turf en potgrond. Potgrond is specifiek samengesteld voor het aanplanten van bloembakken en potten. Per specifieke toepassing heeft de potgrond van DCM een andere samenstelling.

    Maar hoe veel potgrond heb je nodig? Op sommige potten zoals van Ecopots en Elho staat de liter inhoud van de pot vermeld. Wij adviseren onderin de bak of pot een laag hydrokorrels te doen voor een optimale lucht en waterhuishouding. Om te berekenen hoeveel potgrond je ongeveer nodig hebt, adviseren wij om het volgende aan te houden:

    • 20% vullen met Hydrokorrels (laag van 2 à 3cm)
    • 70% vullen met potgrond
    • 10% is gietrand (Deze rand aan de bovenkant van de pot vul je niet)
    • Let op: De potinhoud van de planten gaat nog van de potgrond af
  • Hoe plant ik mijn gekochte boom of plant?

    Wij hebben een aantal plantinstructies gemaakt, waarin wij tips geven voor het planten van een tuinplant of een boom.

  • Hoe plaats ik een leiconstructie voor mijn leibomen of schermbomen?

    In ons blog Hoe plaats je een lei-constructie kun je onze tips lezen die je kunnen helpen bij het succesvol plaatsen van een leiconstructie bij jouw schermbomen of leibomen.

  • Verkopen jullie biologische planten?

    Wij verkopen (gedurende het seizoen) biologische groente planten en bloembollen. Onze overige planten zijn niet officieel biologisch gekweekt. Wel doen onze kwekers en wij zelf er alles aan om zo duurzaam mogelijk te werken. We bemesten op ons groencentrum alle planten en bomen organisch. Lees hierover meer in ons blog Duurzaamheid.

  • Hoe duurzaam werken jullie?

    Wij willen graag goed zorgen voor ons milieu en daarom zijn wij de laatste jaren steeds meer bezig met duurzaamheid en hoe we onze processen hierop kunnen verbeteren. Doen we alles perfect? Waarschijnlijk niet, maar ons streven is er wel naar. Lees in ons blog Duurzaamheid wat wij allemaal doen om zo duurzaam mogelijk te werken.

Graszoden

  • Kan een graszode nog even opgerold blijven als ik deze afgehaald heb?

    Rol de graszoden zo snel mogelijk uit, het is een levend product! Leg de opgerolde graszoden bij voorkeur in de schaduw. Een opgerolde graszode kan maximaal 36 uur in een goede conditie blijven. Dit is afhankelijk van de weersomstandigheden.

  • Wat is de afmeting van een graszode?

    Een graszode is circa 40cm breed, 250cm lang en 2cm dik (1 rol is 1 m²).

  • Wat is het gewicht van een graszode?

    Een graszode weegt circa 15 kg, maar dit is afhankelijk van het weer. Een pallet met 50m² graszoden weegt al snel 750kg! Hou hier rekening mee tijdens transport.

  • Is gratis compost van de milieustraat goed om de bodem mee te verbeteren?

    Nee, in de compost van de milieustraat zitten veel onkruidzaden en weinig voedingstoffen. Deze compost kan ervoor zorgen dat wortels snel verbranden.

  • Wanneer kan er gespeeld worden op het gazon?

    Circa 3 weken na aanleg van de graszoden kan er op het gazon gespeeld worden.

  • Uit welke grassoorten bestaat een graszode?

    De standaard graszoden die wij leveren worden speelgazon genoemd. Deze zode bestaat uit Engelse raai, veldbeemd en roodzwenk gras.

  • Hebben jullie tips voor het aanleggen van graszoden?

    Wij hebben een leginstructie gemaakt voor het leggen van graszoden, met tips waarmee je kunt zorgen voor een mooie, strakke grasmat.

Professionals

  • Kan ik zakelijk klant worden bij Zeelandplant?

    Ben je werkzaam in de groene sector? Vraag dan de informatie voor zakelijke klanten bij ons aan via verkoop@zeelandplant.nl. Ook kunnen wij je een standaard bestelformulier in Excel toesturen, zodat je jouw bestelling eenvoudig kunt aanleveren via de mail.

     

  • Hoe kan ik mijn bestelling bij jullie aanleveren?

    Wij ontvangen jouw bestelling graag via de mail naar verkoop@zeelandplant.nl. Wij kunnen je een standaard bestelformulier in Excel formaat toesturen, zodat je jouw bestelling eenvoudig kunt aanleveren.

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn bestelling?

    Bestellingen die op maandag vóór 12 uur zijn gemaild, kunnen doorgaans afgehaald worden vanaf donderdag. In de drukste weken in het voorjaar en najaar kunnen wij aangepaste bestel- en levertijden hebben.

  • Kunnen jullie mijn bestelling bezorgen?

    Wij bezorgen wekelijks op donderdag en/of vrijdag door heel Zuid-West Nederland. Vraag naar onze tarieven.

  • Rekenen jullie kosten voor fust?

    Het uitgaande fust wordt doorberekend. Inkomend fust wordt bij retour gecrediteerd op de eerstvolgende factuur.

  • Kan ik klanten meenemen naar jullie groencentrum?

    Neem gerust jouw klanten mee naar Zeelandplant zodat je ze verschillende mogelijkheden kunt laten zien uit ons uitgebreide basis assortiment. Meld dit wel even vooraf bij een van onze medewerkers.

  • Zijn jullie ook op zaterdag open?

    Wij zijn van maandag* tot en met zaterdag geopend voor onze particuliere klanten. Ook onze zakelijke klanten zijn op die dagen van harte welkom om langs te komen in ons groencentrum.

    *maandag kan afwijkend zijn, raadpleeg daarvoor de actuele openingstijden.

    Onze openingstijden