Algemeen

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Wij zijn geopend van maandag* tot en met zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    *maandag kan afwijkend zijn, raadpleeg daarvoor de actuele openingstijden.

    Onze openingstijden

  • Kan ik parkeren bij Zeelandplant?

    Wij hebben bij ons groencentrum parkeerplaatsen voor de deur. Staat het hier vol? Langs de berm van de Ravesteinweg mag u aan de rechterkant ook parkeren.

  • Hebben jullie cadeaubonnen?

    Jazeker! Onze cadeaubonnen zijn verkrijgbaar in bedragen variërend van € 5,00 tot maximaal € 50,00 per cadeaubon. De cadeaubon moet in één keer besteed worden. Er wordt geen geld teruggegeven op betalingen per cadeaubon.

    Cadeaubonnen

  • Kan ik bij Zeelandplant een ontwerp laten maken voor mijn tuin?

    Wij adviseren u graag bij het kiezen van de juiste planten voor uw tuin. Wij ontwerpen zelf echter geen tuinen. Wilt u een tuinontwerp laten maken? Dan kunnen wij u een aantal namen geven van tuinontwerpers uit de regio. Vraag hiernaar bij onze medewerkers of lees hier meer over in ons tuinblog.

Prijs en kwaliteit

  • Hoe zit het met de kwaliteit van de door jullie geleverde beplanting?

    Zeelandplant staat bekend om de geleverde kwaliteit en service. Wij doen er alles aan om deze goede naam hoog te houden! Daarom werken wij met vaste leveranciers die werken met kwaliteitsproducten.

    Bent u toch niet tevreden? Neem dan gelijk contact met ons op. Dan kijken we samen met u hoe we dit op kunnen lossen.

  • Hoe kan ik bij jullie betalen?

    Op het groencentrum kan er contant of per pin betaald worden*.

    *Let op! Door maatregelen vanwege het Corona Covid-19 kan er momenteel alleen per pin betaald worden.

  • Kan ik korting krijgen bij Zeelandplant?

    Wij hanteren scherpe prijzen voor de producten die wij aanbieden. Bij grote aantallen kunt u ons altijd vrijblijvend vragen om een offerte op te stellen.

    Leden van Groei & Bloei ontvangen op vertoon van hun persoonlijke ledenpas een korting van 10% op ons assortiment (niet geldig op aanbiedingen, acties en bezorgkosten).

    Leden van Cashback World ontvangen 2% cashback korting op hun aankoopbedrag op vertoon van de Cashback Card.

  • Hebben jullie weleens aanbiedingen?

    Wij hebben regelmatig aanbiedingen. Check hiervoor onze website, Facebook/Instagram en onze folder. Ook op het groencentrum kunt u eventuele aanbiedingen terugvinden.

Bestellen - Afhalen

  • Hoe kan ik bij jullie bestellen?

    U kunt een bestellijst samenstellen op onze website of een mail met een specifieke vraag sturen naar verkoop@zeelandplant.nl of het contactformulier op de site invullen.

    U kunt tijdens uw bezoek aan ons groencentrum aan een van onze medewerkers vragen of ze een bestelformulier voor u willen invullen.

  • Ik ben op zoek naar een speciale plant. Kan ik een zoekopdracht bij jullie neerleggen?

    U kunt ons vragen om naar een speciale plant te zoeken. Wij zullen dan voor u kijken of deze soort leverbaar is, en sturen u een offerte met prijzen. Mail uw verzoek naar verkoop@zeelandplant.nl.

  • Hanteren jullie een minimale bestelhoeveelheid?

    Hoeveel planten u wilt bestellen maakt voor ons niet uit. Ook als u maar 1 plant wilt bestellen gaan wij voor u kijken of dit mogelijk is. Wij bezorgen bestellingen vanaf € 50,00. Bestellingen < € 50,00 kunt u bij ons af komen halen.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Bestellingen die uiterlijk maandag vóór 12 uur geplaatst worden bij ons kunnen wij doorgaans diezelfde week vanaf vrijdag leveren. Het kan zijn dat op speciale planten die bijvoorbeeld uit het buitenland geïmporteerd worden een langere levertijd zit. Wij laten dit zo snel mogelijk aan u weten.

    Let op! Door maatregelen vanwege het Corona Covid-19 virus en enorme drukte kan de levertijd van uw bestelling oplopen tot maximaal 10 werkdagen.

  • Wanneer staat mijn bestelling klaar?

    Zodra uw bestelling door ons is klaargezet ontvangt u bericht, zodat u deze kunt komen afhalen. Meestal is dit vanaf vrijdag, rekening houdend met de levertijd zoals hierboven beschreven.

    Let op! Door maatregelen vanwege het Corona Covid-19 virus en enorme drukte kan de levertijd van uw bestelling oplopen tot maximaal 10 werkdagen.

  • Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

    U kunt uw bestelling uiteraard zelf af komen halen. U krijgt van ons bericht als uw bestelling klaarstaat.

    Onze openingstijden en adresgegevens

Bezorgen

  • Kan mijn bestelling bezorgd worden?

    Wij hebben een eigen bezorgservice waar u gebruik van kunt maken bij een minimale bestelling van

    € 50,00.

    Onze eigen bezorgservice

  • Kan ik zelf aangeven wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

    Wij bezorgen bestellingen op donderdag en vrijdag, en in drukke periodes ook op maandag. U kunt uw voorkeur aangeven als u uw bestelling plaatst.

    Wij doen ons best om uw bestelling op een voor u geschikt moment te bezorgen. Vooraf nemen wij contact op om het verwachte bezorgmoment aan u door te geven. Wij kunnen de planten op een door u vooraf aangegeven plek* neerzetten. U hoeft dus niet persé thuis te zijn.

    *Bij het bezorgen van bestellingen wordt er standaard gelost op de oprit (mits verhard en goed bereikbaar) van het opgegeven bezorgadres.

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    Bij besteding vanaf € 500,00 bezorgen wij uw bestelling gratis binnen Zeeland. Alle bestellingen worden met eigen transport door een van onze eigen chauffeurs bij u thuis gebracht (Grote orders worden soms door een transporteur verzorgd). Woont u buiten Zeeland? Vraag dan naar de mogelijkheden.

     

    Bezorgkosten particulier € 50 tot € 500  Boven € 500 
    Bezorgen Walcheren € 15,00 Gratis
    Bezorgen Zeeland overig € 25,00 Gratis
    Bezorgen Nederland In overleg In overleg

     

    Let op! Er geldt een uitzondering op bovenstaande bezorgkosten voor het bezorgen van graszoden. Dit is pas mogelijk bij een bestelling van minimaal 120 m2 graszoden. Kosten bedragen hiervoor € 40,00.

  • Kan ik betalen bij de chauffeur?

    U kunt uw bestelling bij de chauffeur per pin betalen. De bezorger heeft een mobiele pinapparaat bij zich. Contant betalen mag ook, maar dan wel graag gepast betalen.

    Let op! Door maatregelen vanwege het Corona Covid-19 virus is het momenteel niet mogelijk om per pin of contant te betalen en ontvangt u daarom op de dag van bezorging een factuur via de mail die u kunt betalen.

  • Bezorgen jullie ook op locatie?

    Wij bezorgen op uw verzoek op een aangegeven locatie. Hou hierbij wel rekening met onze leveringsvoorwaarden. Bij het bezorgen van bestellingen wordt er standaard gelost op de oprit (mits verhard en goed bereikbaar) van het opgegeven bezorgadres.

Garantie

  • Hoe kan ik een klacht bij jullie indienen?

    Heeft u beplanting bij ons gekocht, maar bent u niet tevreden? Laat het ons zo snel mogelijk weten. Dan kunnen we samen met u bekijken hoe we dit op kunnen lossen.

    Stuur bij voorkeur een mail met foto’s van de beplanting en de plantsituatie naar verkoop@zeelandplant.nl  Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

  • Bieden jullie garantie op geleverde beplanting?

    In onze Algemene Voorwaarden kunt u alle informatie vinden over onze garantieregeling.

     

    Wij geven op alle geleverde planten een plantgarantie van 6 maanden na leverdatum (op vertoon van uw aankoopbewijs).

    De garantieregeling wordt door ons altijd uitgevoerd door het opnieuw leveren van beplanting. Er wordt dus geen geld teruggegeven.

     

    De garantie is alleen geldig als de door ons aanbevolen bestelhoeveelheid bodemverbeteraars (o.a. DCM Vivimus) wordt mee besteld en verwerkt bij aanplant van de geleverde beplanting.

     

    De plantgarantie is alleen geldig wanneer u voor goede groeiomstandigheden heeft gezorgd.

    • Potgekweekte beplanting: 100% vergoed
    • Kluitplanten en wortelgoed: 50% vergoed

     

    Lees meer over onze garantieregeling in onze Algemene voorwaarden.

Planten

  • Hoeveel DCM Vivimus heb ik nodig bij aanplant?

    Wij adviseren bij aanplant van uw bomen en/of planten gebruik te maken van DCM Vivimus grondverbeteraar. Dit geeft bij ons recht op groeigarantie. Om te berekenen hoeveel DCM Vivimus u nodig heeft, adviseren wij u om het volgende aan te houden.

     

    Planten die in pot gekweekt zijn:

    Planten in P9 potmaat: per plant 1 liter Vivimus

    Planten in C2, C3 potmaat: per liter potinhoud 1 liter Vivimus (C2 = 2 liter Vivimus)

     

    Bomen:

    1 zak DCM Vivimus van 40 liter bij aanplant van een boom

    2 zakken DCM Vivimus bij zeer grote, dikke bomen met een diktemaat vanaf 20/25 en bij bomen met draadkluit

     

    Haagplanten met kluit of in pot:

    1 zak DCM Vivimus per 2 strekkende meter haagbeplanting

    1 zak DCM Vivimus per 1 strekkende meter bij grote haagplanten vanaf 175/200cm of groter of haagplanten met draadkluit

     

    Haagplanten met wortel:

    1 zak DCM Vivimus per 3 strekkende meter haagbeplanting

    1 zak DCM Vivimus per 2 strekkende meter haagbeplanting bij grote haagplanten vanaf 175/200cm of groter

     

    Voor grondverbetering in een bestaande tuin:

    15-20 liter DCM Vivimus per vierkante meter grondverbetering

     

    DCM Vivimus Universeel

  • Hoe werken de maten van planten?

    Potmaten worden aangegeven met een ‘C’ of ‘P’.

    De ‘C’ staat voor container (kweekpot). Het getal hierachter geeft de inhoud (in liters) van de pot aan. Dus bijvoorbeeld C2 is een 2 liter pot.

    De ‘P’ staat voor potmaat en het getal voor de diameter van de pot. Een P9 is dus 9×9 centimeter.

     

    Hoogtematen worden vermeld in centimeters, bijvoorbeeld 60/80 C2. Dit houdt in dat de plant 60 tot 80 centimeter hoog is en in een 2 liter pot zit.

     

    Diktematen worden gebruikt bij de maatvoering van bomen. Er wordt dan gekeken naar de dikte van de stam. Een boom kan in hoogte verschillen, maar de omtrek van de stam kan dezelfde maat zijn. De stamomtrek wordt gemeten op 1 meter vanaf de grond (het maaiveld). 12/14 betekent dat de boom een stamomtrek heeft van 12 tot 14 centimeter.

  • Wat betekent kluit of kale wortel?

    In het najaar zijn er bomen, hagen en rozen die leverbaar zijn met kluit of kale wortel. Dit wordt aangegeven bij de maatomschrijving als KL (kluit) of W (wortel).

  • Zijn er nog meer termen of afkortingen die gebruikt worden?
    • Bodembedekkend: Laagblijvende planten die tapijtvormend uitgroeien
    • Groenblijvend: Planten die het hele jaar hun bladeren houden
    • Bladverliezend: Planten die hun blad laten vallen in de winter
    • Bladhoudend: Planten die hun blad houden in de winter, maar verliezen in het voorjaar wanneer de plant uitloopt

     

    • Kluit (KL): Planten die gerooid worden met een kluit grond die verpakt wordt in een jute lap, dus niet in pot
    • Wortel (W): Planten zonder pot of kluit maar met kale wortel

     

    • Laagstam: Bomen met een stamhoogte van circa 70cm
    • Halfstam: Bomen met een stamhoogte van circa 120cm
    • Hoogstam: Bomen met een stamhoogte van circa 180cm
    • Beveerd: Een stam met vanaf onder zijtakken
    • Stamhoogte: de lengte van een stam gemeten vanaf de grond tot de eerste vertakking
    • Meerstammig: Een boom of struik met meerdere opgaande stammen
    • Solitair: Een mooie boom of struik die alleen kan staan
    • Leivorm: Een boom die is uitgeleid op verschillende hoogte/etages
    • Schermvorm: Een boom die waaiervormig is uitgeleid tegen een bamboerek
    • Dakvorm: Een boom die horizontaal is uitgeleid en kan dienen als parasol
    • Zuilvorm: Een boom of struik die een opgaande, smalle vorm heeft
    • Treurvorm: Een boom of struik waar de takken naar beneden hangen
    • Knot: Een boom die meerdere keren op dezelfde hoogte wordt gesnoeid
    • Bolvorm (B): Een boom met een bolvormige kroon of een struik gesnoeid in bolvorm
    • Pyramide (P): Een struikgewas dat puntvormig groeit of word gesnoeid in deze vorm

Graszoden

  • Kan een graszode nog even opgerold blijven als ik deze afgehaald heb?

    Rol de graszoden zo snel mogelijk uit, het is een levend product! Leg de opgerolde graszoden bij voorkeur in de schaduw. Een opgerolde graszode kan maximaal 36 uur in een goede conditie blijven. Dit is afhankelijk van de weersomstandigheden.

  • Wat is de afmeting van een graszode?

    Een graszode is circa 40cm breed, 250cm lang en 2cm dik (1 rol is 1 m²)

  • Wat is het gewicht van een graszode?

    Een graszode weegt circa 15 kg, dit is afhankelijk van het weer. Een pallet met 50m² graszoden weegt al snel 750kg! Houd hier rekening mee tijdens transport.

  • Is gratis compost van de milieustraat goed om de bodem mee te verbeteren?

    Nee, in die compost zitten veel onkruidzaden en weinig voedingstoffen. Deze compost kan ervoor zorgen dat wortels verbranden.

  • Wanneer kan er gespeeld worden op het gazon?

    Na circa 3 weken kan er op het gazon gespeeld worden.

  • Uit welke grassoorten bestaat een graszode?

    De standaard graszoden die wij leveren worden speelgazon genoemd. Deze zode bestaat uit Engelse raai, veldbeemd en roodzwenk gras.

Professionals

  • Zijn jullie ook op zaterdag open?

    Wij zijn van maandag* tot en met zaterdag geopend voor onze particuliere klanten. Ook onze zakelijke klanten zijn op die dagen van harte welkom om langs te komen in ons groencentrum.

    *maandag kan afwijkend zijn, raadpleeg daarvoor de actuele openingstijden.

    Onze openingstijden

     

  • Kan ik klanten meenemen naar jullie groencentrum?

    Neem gerust uw klanten mee naar Zeelandplant zodat u ze verschillende mogelijkheden kunt laten zien uit ons uitgebreide basisassortiment. Meld dit wel even vooraf bij een van onze medewerkers.

  • Rekenen jullie kosten voor fust?

    Het uitgaande fust wordt aan u doorberekend. Inkomend fust wordt bij retour gecrediteerd op de eerstvolgende factuur.

  • Kunnen jullie mijn bestelling bezorgen?

    Wij bezorgen wekelijks op donderdag en/of vrijdag door heel Zuid-West Nederland. Vraag naar onze tarieven.

  • Wat is de gemiddelde levertijd van mijn bestelling?

    Bestellingen die op maandag vóór 12 uur zijn gemaild, kunnen doorgaans afgehaald worden vanaf donderdag. In de drukste weken in het voorjaar en najaar kunnen wij aangepaste bestel- en levertijden hebben.

  • Hoe kan ik mijn bestelling bij jullie aanleveren?

    Wij ontvangen uw bestellingen graag via de mail naar verkoop@zeelandplant.nl. Wij kunnen u een standaard bestelformulier in Excel formaat toesturen, zodat u uw bestelling eenvoudig kunt aanleveren.

  • Kan ik zakelijk klant worden bij Zeelandplant?

    Bent u werkzaam in de groene sector? Vraag dan de informatie voor zakelijke klanten bij ons aan via verkoop@zeelandplant.nl. Ook kunnen wij u een standaard bestelformulier in Excel toesturen, zodat u uw bestelling eenvoudig kunt aanleveren via de mail.