“Wij bezorgen jouw bestelling in Zeeland tot aan de deur met onze eigen bezorgservice!” Joost

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik bij jullie bestellen?

    Je kunt ons standaard assortiment bestellen via onze site. Zoek je een plant of boom die niet op de site staat? Vul dan het contactformulier in met jouw vraag. Wij gaan dan zo snel mogelijk voor jou aan de slag.

  • Ik ben op zoek naar een speciale plant. Kan ik een zoekopdracht bij jullie neerleggen?

    Je kunt ons vragen om naar een speciale plant te zoeken. Wij zullen dan voor jou kijken of deze soort leverbaar is, en sturen een offerte met prijzen. Mail je verzoek naar verkoop@zeelandplant.nl of vul het contactformulier in.

  • Hanteren jullie een minimale bestelhoeveelheid?

    Hoeveel planten je wilt bestellen maakt voor ons niet uit. Ook als je maar 1 plant wilt bestellen gaan wij kijken of dit mogelijk is. Wij bezorgen bestellingen vanaf € 50,00. Bestellingen kleiner dan € 50,00 kun je bij ons af komen halen.

Waar komen onze planten vandaan?

Om uit te leggen hoe wij werken is het handig om allereerst te weten waar onze planten vandaan komen. Wij kweken een gedeelte zelf maar niet alles, dit is simpel weg onmogelijk. Iedere kweker heeft zijn eigen specialiteit. Zo heb je kwekers die gespecialiseerd zijn in het kweken van bomen, haagplanten, rozen, fruit, heesters, grassen of vaste planten. En zelfs in die groepen is nog onderscheid te maken.

Deze kwekers zitten verspreid over het hele land. Maar in bepaalde regio’s zoals Zundert, Boskoop en Opheusden zitten net iets meer kwekers. Brabant staat bekend om de zanderige grondsoort. Dit maakt het een ideale regio om laanbomen te kweken. Lees hier meer over in onze blog Het kiezen van de juiste boom.

Kwaliteitsproducten

Wij staan bekend om onze kwaliteit en scherpe prijzen. Deze moeten uiteraard in verhouding zijn. Wij werken daarom alleen samen met de beste kwekers om jou te voorzien van de beste kwaliteit bomen en planten.

Offerte aanvragen

Ben je benieuwd naar de kosten van een bepaalde boom, haag of je complete beplantingsplan? Dan kun je ons makkelijk een aanvraag sturen via de mail naar verkoop@zeelandplant.nl of vul ons contactformulier in. Wanneer jouw aanvraag binnenkomt gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag. De bomen zoeken we bij gespecialiseerde boomkwekers, de grassen bij een grassen kweker, de heesters bij een kweker die daarin gespecialiseerd is en de vaste planten bij een vaste planten kweker. Wanneer we het lijstje compleet hebben sturen we jou een passende offerte.

Ons groencentrum bezoeken

Als je al eens bij ons geweest bent, weet je dat alles gesorteerd staat op plantgroep. Wij bieden je een uitgebreid assortiment aan tuinplanten en wij vullen dit wekelijks aan. Zo hebben wij altijd mooie, verse producten staan. Elk seizoen is er wel wat moois en bijzonders te vinden. We staan voor kwaliteit, service en wij geven graag goed advies. Wij vinden het belangrijk om je te helpen met jouw tuinvragen. Daarom staat ons team van deskundige medewerkers graag voor je klaar. Niet gevonden wat je zoekt? Plaats dan een bestelling op maat.

Bestelling plaatsen

Bestellingen die uiterlijk maandag vóór 12 uur geplaatst worden bij ons kunnen wij doorgaans diezelfde week nog leveren. Het kan zijn dat op speciale planten die bijvoorbeeld uit het buitenland geïmporteerd worden een langere levertijd zit. Dit laten wij dan zo snel mogelijk weten. Na het plaatsen van een bestelling gaan wij aan de slag met ons bestelproces om jouw bestelling zo zorgvuldig mogelijk te verwerken.

 

Wat er achter de schermen gebeurt:

1. Orderverwerking

De bestelling die via onze webshop, contact formulier of mail geplaatst is gaan wij invoeren in ons systeem. Je ontvangt van ons een orderbevestiging. Webshop bestellingen die wij op voorraad hebben worden doorgezet naar onze orderpickers. Mocht er onverhoopt toch iets niet op voorraad zijn dan brengen wij je zo spoedig mogelijk op de hoogte en gaan we de planten voor je inkopen.

2. Inkopen plantmateriaal

Wanneer de orders zijn ingevoerd gaan de inkopers de planten en bomen direct inkopen. Dit gebeurt vaak op maandag en dinsdag. Door onze ervaring en uitgebreide netwerk aan kwekers kunnen wij jouw bestelling uitstekend compleet maken. We hebben te maken met levende planten. Soms kan daarom iets uitverkocht zijn. Dan zul je hier een groeiseizoen op moeten wachten. Wanneer dit het geval is zal de in- of verkoper jou hier zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.

3. Ophalen plantmateriaal

Nadat alle planten zijn ingekocht wordt er een ophaallijst gemaakt voor onze chauffeurs. Onze chauffeurs vertrekken op dinsdag en woensdag om de bestelde planten op te halen bij diverse kwekerijen in verschillende regio’s. Zo zijn we verzekerd van gezonde en verse planten.

4. Uitzoeken bestelling

Planten die we uit voorraad kunnen leveren verzamelen we dagelijks. Op de dinsdag, woensdag en donderdag komen de planten dus bij ons binnen. Dan begint ook meteen het sorteerproces door het uitzoeken van de bestellingen. De planten worden gecontroleerd en per klant verdeeld.

5. Bestelling compleet

Zodra jouw bestelling door ons is klaargezet ontvang je bericht, zodat je deze af kunt komen halen. Meestal is dit vanaf vrijdag, rekening houdend met de aangegeven levertijd in de bevestiging. Bij een bestelling die moet worden bezorgd ontvang je één dag vooraf een bericht over het verwachte tijdstip van bezorgen.

6. Bezorgen

Op woensdag en donderdag hebben we inzichtelijk welke bestellingen er bezorgd moeten worden en welke er worden afgehaald. Dan kunnen we een bezorgplanning maken per regio. Een dag vooraf weten we dus hoe laat de bestelling ongeveer geleverd gaat worden en brengen wij jou hiervan op de hoogte.
Op donderdag en vrijdag leveren wij de planten. De bezorgdag is afhankelijk van onze route. Bij het bezorgen van bestellingen wordt er standaard gelost op de oprit (mits verhard en goed bereikbaar) van het opgegeven bezorgadres. Wij kunnen de planten eventueel op een door jouw vooraf aangegeven plek neerzetten. Je hoeft dus niet thuis te zijn.

7. Betaling

Als je online bestelt bij ons, dan kun je via Ideal (of een andere betaalservice) vooraf afrekenen. Heb je een bestelling geplaatst, maar kies je voor betalen bij afhalen op ons groencentrum dan kun je de bestelling afrekenen bij de kassa (pinbetaling of contant).
Wordt een bestelling bij jou bezorgd en heb je deze nog niet vooraf betaald, dan krijg je op de dag van bezorging van ons een factuur via de mail die je achteraf kunt betalen. Uiteraard willen wij niets liever dan dat jij tevreden met het geleverde plantmateriaal. Mocht je toch niet tevreden zijn laat het ons dan zo snel mogelijk weten.